Zorgen cultuursector om besteden coronasteun volgens onderzoek terecht

Nieuws | 02 mrt. 2021

Adviesbureau Berenschot laat aan Nu.nl weten dat de zorgen binnen de cultuursector over het goed terechtkomen van 150 miljoen euro coronasteun die het Rijk beschikbaar heeft gesteld aan gemeenten om aan cultuur te besteden terecht zijn. Sectorleider Kunst en Cultuur Berenschot Bastiaan Vinkenburg: "We zien dat een aantal gemeenten niet goed weet hoeveel geld voor coronasteun ze hebben gekregen voor cultuur, omdat al het steungeld dat gemeenten krijgen op een grote hoop binnenkomt. Er zijn ook gemeenten die overwegen een deel van het geld te besteden aan andere zaken dan cultuur. Als Museumvereniging uitten we onze zorgen over het goed terechtkomen van het geld eind vorig jaar al. Berenschot heeft de informatiegids Corona, cultuur en gemeenten uitgebracht met tips, die gemeenten op weg moeten helpen om de cultuursteun daadwerkelijk bij de sector terecht te laten komen. Bekijk de gids hier.