Vooraankondiging: budget voor initiatieven Herdenkingsjaar Slavernijverleden

Nieuws | 01 nov. 2022

Tijdens het Herdenkingsjaar Slavernijverleden van 1 juli 2023 tot 1 juli 2024 wordt extra aandacht besteed aan een belangrijk, pijnlijk en tot voorkort onderbelicht onderdeel van onze geschiedenis: het slavernijverleden. In het kader hiervan stelt de Rijksoverheid 2 miljoen euro beschikbaar voor activiteiten en initiatieven die een bijdrage leveren aan het herdenken en vieren van de afschaffing van de slavernij in het Koninkrijk. Het Mondriaan Fonds en het Fonds voor Cultuurparticipatie ontvangen ieder 1 miljoen euro om activiteiten tijdens het Herdenkingsjaar te ondersteunen van zowel instellingen als individuen en kleine lokale initiatieven die gevestigd zijn in het Caribisch deel van het Koninkrijk en in Nederland.

De oproep van het Mondriaan Fonds wordt in november opengesteld. Er zijn 2 deadlines voor indienen: de eerste in januari en de tweede in april 2023. Wil je graag een bericht per e-mail ontvangen zodra de open oproep is opengesteld, of wil je meer informatie, klik dan op bovenstaande link. In november organiseert het Mondriaanfonds een informatiebijeenkomst over de oproep Herdenkingsjaar Slavernijverleden.