P&O-adviseur

Locatie: Den Haag
Omvang: 32 uur per week
Sluitingsdatum: 10 mei 2021

Kunstmuseum Den Haag beheert een van de mooiste en meest omvangrijke internationale kunstcollecties van Nederland. Deze verzameling, bestaande uit 165.000 objecten uit disciplines als beeldende kunst, fotografie, toegepaste kunst en mode, is in de afgelopen 100 jaar met passie en toewijding bijeengebracht.  Het Kunstmuseum organiseert jaarlijks een groot aantal tentoonstellingen, verspreid over twee museale gebouwen. Hiermee trekt het museum jaarlijks rond de 500.000 bezoekers per jaar. Een belangrijk extra element in de vele facetten van het museumbeleid is de aandacht voor diversiteit en inclusiviteit.

Ben jij een P&O-adviseur met passie voor mensen en loop je warm voor de wereld van kunst en cultuur? Heb je de ambitie om de rol van P&O-adviseur met een positieve energie en vernieuwende blik vorm te geven? Dan is deze rol binnen ons P&O team echt iets voor jou.

Kunstmuseum Den Haag zoekt voor de afdeling P&O een:

P&O-adviseur

Ons team

Als adviseur werk je nauw samen in een klein team onder aansturing van het hoofd P&O aan de uitvoering en ontwikkeling van het P&O beleid. Op dit moment werkt de afdeling aan  een professionalisering en actualisering van het personeelsbeleid, met oog voor de medewerker en de ambities van de organisatie.

Wat breng je mee

Je hebt een paar jaar ervaring als P&O-adviseur, bijvoorbeeld als eerste of tweede carrièrestap. Je bent een sparringpartner voor de zowel medewerkers, leidinggevenden, als je P&O collega’s. In je aanpak heb je een onderzoekende en open houding. Jij hebt gedegen vakinhoudelijke kennis en deinst er niet voor terug om hierover in gesprek te gaan. Je werkt graag systematisch en accuraat en het officepakket 365, met name Excel, kent geen geheimen voor je. Daarnaast ben je als mens en professional een goede aanvulling op het team.

Wat ga je doen

De functie is breed en bezit alle P&O-onderwerpen, denk aan:

• Werving en selectie;
  • Verzuim;
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van leidinggevenden en medewerkers;
  • Uitvoering en bijdrage geven aan het P&O-beleid;
  • Opstellen van managementrapportage en analyseren;
  • De wet- en regelgeving in je vakgebied bijhouden en de naleving ervan borgen binnen de organisatie.

Wat vragen we van jou

• Je hebt HBO werk- en denkniveau en bij voorkeur een afgeronde opleiding personeel en arbeid;
  • Je hebt relevante kennis op het gebied van Wet verbetering Poortwachter;
  • Je hebt meerjarige ervaring, recent opgedaan, in een vergelijkbare functie;
  • Je bent een toegankelijke gespreks-/sparringpartner voor het management en collega’s en beschikt over een stevige persoonlijkheid met overtuigings- en daadkracht;
  • Met een zeer goede beheersing  de digitale werkomgeving.

We bieden

Een baan in een van Nederlands meest toonaangevende musea, op een afdeling die volop in beweging is en waar dus veel ontwikkeling mogelijk is met  contract voor een jaar met uitzicht op verlenging bij goed functioneren en een salaris volgens de museum cao, afhankelijk van kennis, ervaring en opleiding.

Het Kunstmuseum biedt graag ruimte aan zo veel en divers mogelijk talent. Gezien de huidige samenstelling van de afdeling nodigen wij alle geïnteresseerden, en in het bijzonder kandidaten met een cultuur divers profiel, van harte uit om te reageren.

Informatie

Heb je vragen over deze functie stuur dan een mail naar personeelenorganisatie@kunstmuseum.nl

Interesse

Is je interesse gewekt en beschik je over de juiste ervaring en competenties dan nodigen wij je graag uit om hier te reageren! Dit kan tot en met 10 mei 2021.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.