

Jarenlang was de Museumweek dé campagneweek van het jaar. Dit jaar neemt die week een andere vorm aan. Hij is onderdeel van de bestaande Museumkaartcampagne. Daarmee bereiken we het hele jaar door het brede publiek om continu museumbezoek te stimuleren. We hebben gekozen voor een vorm waarbij alle musea onderdeel zijn van de campagneweek zonder dat ze extra inzet hoeven te leveren. Mocht je wél tijd en middelen hebben, dan is een extra activiteit natuurlijk wel waardevol voor de bezoekers.
Tijdens de Museumweek willen we iedereen laten proeven wat Museumkaarthouders onbeperkt beleven. Daarom kan alléén tijdens deze week een ander ieders persoonlijke kaart gebruiken. Voor één week hoeven museummedewerkers niet aan de kassa te controleren of Jan echt Jan is of Melissa echt Melissa. Oma’s, buurmannen en andere bekenden die verder nog geen Museumkaart hebben genieten daardoor ook van de ruim 450 musea. Voor één week is de Museumkaart om te delen en kunnen alle kaarthouders een ander het museum laten beleven.
Met deze activatie maken we ambassadeurs van Museumkaarthouders. Door hun kaart te delen geven ze anderen een voorproefje van de voordelen van de Museumkaart en bereiken we een groep die anders weinig of niet naar het museum gaat.
Een bijzondere activiteit tijdens de Museumweek is natuurlijk een extra aanvulling is op het bijzondere aanbod. Dat maakt het in de Museumweek nog aantrekkelijker een museum te bezoeken. Deel de activiteiten en het aanbod van jouw museum voor kaarthouders via museum.nl. Bekijk hier de checklist en tutorial voor tips en uitleg. Heb je vragen of ideeën de Museumweek nog aantrekkelijker te maken? Laat het ons weten.
Een grootschalige campagne kondigt vanaf 20 maart de Museumweek aan. Zowel in het straatbeeld als online activeren we kaarthouders mee te doen en nodigen we nieuw publiek uit een kaart te lenen en de musea zelf te ontdekken. Musea krijgen de 6 campagneposters toegestuurd waarmee ze in het museum de campagne kunnen delen. Hang ze op bij de ingang of bij de kassa en doe mee. Bij dit bericht staan binnenkort de digitale middelen waarmee je op je social mediakanalen, je website, in je nieuwsbrief en op eventuele digitale schermen in het museum de campagne kunt tonen.
Met bijna 500 activiteiten tijdens de Museumweek is er voor het publiek genoeg te beleven. Samen kunnen we er voor vaste gasten en nieuwe bezoekers een mooie week van maken. Wie ze ook zijn en met wiens Museumkaart ze ook bij jullie komen.
Heb je als museummedewerker een vraag? We helpen je graag verder.
Heb je als museummedewerker een vraag? We helpen je graag verder.