Museumkennisdag

Voor museummedewerkers organiseert de Museumvereniging (normaal gesproken) jaarlijks de Museumkennisdag. Een dag vol inspirerende sprekers en presentaties. Vanwege de coronapandemie en daaruit volgende RIVM-maatregelen zal er in 2020 geen Museumkennisdag zijn.

Begin maart 2020 hebben we als Museumvereniging een kennismiddag in Museum Volkenkunde georganiseerd. Deze middag stond in het teken van kennis delen met betrekking tot herkomstonderzoek en de omgang met koloniaal erfgoed en de dialoog rond dit thema starten.

Museumkennisdag 2019

In 2019 vond de Museumkennisdag plaats bij Museumplein Limburg in Kerkrade. Deelnemers kregen die dag concrete handvatten om een blijvende binding van álle inwoners van ons land met museale collecties te realiseren. Na een keynote van Joris Luyendijk rond het thema diversiteit en inclusie was het tijd voor drie expertmeetings alledrie vanuit de 4 P’s: Programma, Publiek, Partnerships en Personeel. De dag eindigde plenair met een spetterende dagafsluiting.