Museumeducatie Prijs 2019: meld je educatieproject nú aan en win € 45.000!

Nieuws | 01 mei 2019

De inschrijving voor de Museumeducatie Prijs 2019 is geopend! Tot 1 juli kunnen musea en basisscholen hun samenwerkingsproject aanmelden via museumeducatieprijs.nl. Het beste project wint € 45.000!

Over de prijs

De Museumeducatie Prijs is dé onderscheiding voor bijzondere samenwerkingsprojecten tussen musea en basisscholen. De prijs is een initiatief van de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en mag in 2019 voor de derde keer worden uitgereikt door de Museumvereniging. Het prijzengeld is bestemd om excellente educatieve projecten met het veld te delen en navolging er van te stimuleren.

Deze winnaars gingen voor:

Beide voorbeeldstellende projecten die de samenwerking tussen musea en scholen daadwerkelijk bevorderen en inmiddels navolging hebben gekregen. Educatieve projecten die daarmee bijdragen aan een sterkere binding van álle inwoners van ons land met museale collecties. En die sterkere binding start telkens weer bij de jeugd.

Meld je nu aan!

Werk je bij een museum of basisschool met een uniek educatieproject samen? Meld je project tot 1 juli 2019 aan via museumeducatieprijs.nl.

Of ken je een museum of basisschool met een geweldig samenwerkingsproject? Haal ze dan over om hun project op te geven voor de Museumeducatie Prijs!

De winnaars van vorig jaar: Het Verwonderpaspoort van Naturalis Biodiversity Center en basisschool Woutertje Pieterse uit Leiden.

We helpen u graag verder