Meld je aan voor de Museumprijs 2021

Nieuws | 12 mei 2021

Sinds 2007 wordt de BankGiro Loterij Museumprijs van € 100.000 jaarlijks uitgeloofd door het Prins Bernhard Cultuurfonds en de BankGiro Loterij. Vorig jaar won Naturalis Biodiversity Center. Opgeven voor de BankGiro Loterij Museumprijs 2021 kan tot en met vrijdag 11 juni 2021.

Het thema van de Museumprijs 2021 is dit jaar: Digitaal verhaal. De jury gaat dit jaar kijken naar musea die hun verhaal het effectiefst ondersteunen met digitale middelen en hoe de digitale oplossing(en) de presentatie en het bezoek verrijken en versterken.

Publiek stemt

De jury beoordeelt alle musea die zich kandidaat stellen en maakt vervolgens een longlist van musea waar alle juryleden op bezoek gaan. Op basis van die bezoeken blijven er zo’n drie tot vijf musea over die uiteindelijk mogen gaan strijden om de prestigieuze prijs. In november 2021 mag het publiek een maandlang op deze musea stemmen. Omdat het publiek de laatste stem heeft, maakt elk museum kans om te winnen: groot én klein.

Grijp deze kans!

Werk je in een museum waar veel gebeurt op digitaal gebied en ben je daar trots op? Grijp dan je kans en meld jouw museum uiterlijk vrijdag 11 juni 2021 hier aan.

Als Museumvereniging raden wij alle musea van harte aan mee te doen en wensen wij jullie veel succes!

BankGiro Loterij, Prins Bernhard Cultuurfonds en Museumvereniging

De Museumprijs is een initiatief van het Prins Bernhard Cultuurfonds en de BankGiro Loterij, in samenwerking met de Museumvereniging. De prijs is bedoeld om musea die zich weten te onderscheiden, te belonen en hen bekend te maken bij een breed publiek. Meer informatie is te vinden op museumprijs.nl.