Medewerker fondsenwerving en relatiebeheer

Organisatie: Dordrechts Museum
Locatie: Dordrecht
Omvang: 32 uur per week

Het Dordrechts Museum verbindt mensen, kunst en geschiedenis. Wij zijn een culturele organisatie (75 fte) bestaande uit het Regionaal Archief Dordrecht en 3 musea met (inter)nationale uitstraling, te weten: Huis Van Gijn, Het Hof van Nederland en het Dordrechts Museum. Wij handelen vanuit het geloof dat historisch besef en gevoel voor schoonheid je leven verrijkt en zo kan bijdragen aan een betere samenleving. Het is onze missie om een zo breed mogelijke groep te bereiken met onze collecties, binnen en buiten onze locaties. Met deze missie ondernemen wij een veelheid aan activiteiten, binnen en buiten de muren van onze locaties. Het is essentieel dat deze activiteiten en de verhalen die we hiermee overbrengen goed aansluiten bij de verschillende doelgroepen die wij willen bereiken.

Wat ga je bij ons doen?

De medewerker fondsenwerving draagt bij aan de doelstellingen van het museum door het werven van private en publieke fondsen en door werving van particuliere gevers. De geworven middelen worden voornamelijk ingezet voor tentoonstellingen, collectie educatie en programmering. Er is nauwe samenwerking met zowel de directie als de collega’s bij het projectbureau, publiekszaken en collectie.

In deze functie ontwikkel je mee het sponsoring en fondsenbeleid samen met de directie. Je onderhoudt de relaties met de fondsen en je bedenkt, plant, coördineert en voert en stuurt de sponsorings- en fondsenwervingsactiviteiten aan en voert deze samen met de projectleiders uit. Je gaat op zoek naar nieuwe sponsors, je dient aanvragen in bij fondsen en andere instanties en bent verantwoordelijk voor de juiste afwikkeling en verantwoording.

Concreet ga je aan de slag met

• Het intern identificeren en afstemmen van voor fondsenwerving kansrijke projecten en elementen binnen projecten op gebied van educatie, tentoonstellingen en programmering;
  • Het opstellen, in goed overleg met de desbetreffende collega’s, van fondsaanvragen en verantwoordingen;
  • Het coördineren en uitvoeren van het administratief proces van de fondsaanvragen;
  • Het onderhouden en uitbouwen van een waardevol eigen netwerk bij private en publieke fondsen;
  • Het informeren van directie en collega’s over ontwikkelingen bij fondsen zodat bestaande en nieuwe (project)plannen daar succesvol van gebruik kunnen maken;
  • Het opleveren van rapportages en adviseren van de directie over wervingsbeleid;
  • Het opzetten en uitvoeren van wervingscampagnes gericht op particuliere gevers voor specifieke doelstellingen zoals restauraties of grote tentoonstellingen.

Wat neem je mee?

• Relevante hbo opleiding;
  • Een sterk eigen netwerk op gebied van publieke en private fondsen;
  • Minimaal 4 jaar relevante ervaring als fondsenwerver, bij voorkeur bij een culturele instelling;
  • Zeer goede sociale en communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
  • Kennis van het museumveld.

Wat bieden we jou?

Wij bieden je een functie voor 32 uur per week met een salaris afhankelijk van opleiding en ervaring van maximaal € 4.048,- per maand (schaal 9) op basis van een 36-urige werkweek.

Het Dordrechts Museum streeft naar een evenwichtig samengesteld personeelsbestand. Bij gelijke geschiktheid wordt hier rekening mee gehouden. Voldoe je niet aan alle functie-eisen, maar denk je van betekenis te kunnen zijn voor het Dordrechts Museum? Ook dan nodigen we je van harte uit te reageren op deze vacature.

Dordrecht is een moderne werkgever en biedt uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van reiskosten, opleiding en ontwikkeling en verlofregelingen. Daarnaast beschik je als medewerker over een Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit budget kun je inzetten voor bijvoorbeeld extra vrije dagen, een opleiding of de aanschaf van een nieuwe fiets.

Solliciteren of meer weten?

Is dit jouw baan, solliciteer direct via de sollicitatiebutton. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Patricia de Weichs de Wenne, zakelijk directeur, op telefoonnummer 078-7705337.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern geworven, bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur.