Medewerker Educatie & Interpretatie

Locatie: Utrecht
Omvang: 24 uur per week
Sluitingsdatum: 1 december 2020

Inclusie en diversiteit is de komende jaren een belangrijk onderwerp binnen het Centraal Museum Utrecht. Daarom zijn wij op zoek naar een Medewerker Educatie & Interpretatie (min. 24 uur per week) die dit onderwerp pro-actief op de agenda wil zetten en hierover kan adviseren in projectgroepen.

Wat ga je doen?

Als Medewerker Educatie & Interpretatie draag je bij aan publieksplannen voor tentoonstellingen en collectie-opstellingen, die voor een divers publiek aantrekkelijk zijn. Je doet dit door creatieve ideeën en oplossingen te delen op het gebied van inrichting  (informatievoorziening en routing), verhaallijnen en educatieve programma’s. Je bedenkt themaweken, interactieve elementen voor de website en helpt bij de ontwikkeling van onderwijsprogramma’s. Dit zijn voorbeelden van projecten waar je een passend budget bij opstelt, die je tijdens het project ook bewaakt. Daarnaast bedenk en organiseer je bijvoorbeeld lezingen en workshops. Je bent creatief bezig met het schrijven (en aanpassen) van teksten voor educatieve presentaties en activiteiten, zowel binnen als buiten de tentoonstelling en collectiepresentatie.

Als Medewerker Educatie & Interpretatie maak je deel uit van het Educatie & Interpretatieteam, onderdeel van de afdeling Publiek en Informatie.

Over Centraal Museum Utrecht

Als Centraal Museum Utrecht willen we met onze verhalen de blik van onze bezoekers verruimen. Dit doen we met een bijzonder en gevarieerd aanbod: Van de grootste Rietveld-collectie ter wereld tot het originele Dick Bruna-atelier. Van Jan Taminiau, hedendaagse kunst en design tot het indrukwekkende 17e eeuwse poppenhuis en het beroemde, eeuwenoude Utrechtse schip. Utrecht is daarbij onze basis, de wereld is ons speelveld.

Het nijntje museum, het allerleukste museum voor peuters en kleuters, en het Rietveld Schröderhuis maken deel uit van het Centraal Museum Utrecht. In 2019 trokken deze drie locaties 365.000 bezoekers.

Profiel

Voor deze rol komen we graag in contact met kandidaten die:

• Beschikken over minimaal een afgeronde Hbo opleiding;
  • Vlot leesbare teksten schrijven;
  • Beschikken over ervaring met het ontwikkelen van educatieve programma’s;
  • Een visie hebben op het gebied van museumeducatie;
  • Aantoonbare affiniteit en/of ervaring hebben met het onderwerp diversiteit en inclusie.

Verder beschik je over de volgende eigenschappen:

• Creatief, innovatief;
  • Flexibel, gemotiveerd;
  • Positief ingesteld en maatschappelijk betrokken.

Onze arbeidsvoorwaarden

Arbeidsvoorwaarden conform de Museum CAO; salaris: schaal 8 Museum CAO (inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring: minimaal € 2.634,-  en maximaal € 3.370,- bruto op basis van een 36-urige werkweek); pensioen ondergebracht bij het ABP. Het museum hanteert de code Culturele Diversiteit.

Meer informatie

Meer informatie over de vacature en de arbeidsvoorwaarden kun je krijgen van Eveline Reeskamp, coördinator Educatie & Interpretatie. Zij is van maandag t/m donderdag te bereiken op telefoonnummer 06-40299690 (museum 030-2362328) of per e-mail op ereeskamp@centraalmuseum.nl.

Solliciteren naar deze functie?

Je kunt jouw sollicitatie indienen vóór 1 december 2020 (motivatie en curriculum vitae) per e-mail via educator@centraalmuseum.nl . Sollicitatiegesprekken zijn gepland in de week van 14 december 2020.

Het Centraal Museum wil een diverse organisatie zijn, dus het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft en van wie je houdt. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor ons bedrijf.