Medewerker educatie

Locatie: Texel
Omvang: 24 uur per week
Sluitingsdatum: 16 april 2021

Stichting Texels Museum (STM) trekt met haar vier musea jaarlijks zo’n 450.000 bezoekers. Museum Kaap Skil verhaalt over zeegeschiedenis. In het museum wordt de rol van Texel zichtbaar in de Nederlandse en internationale maritieme geschiedenis. De betekenisvolle, historische ligging en topcollectie maken het museum het middelpunt van grote, belangrijke wereldverhalen. De Oudheidkamer is een klein museum in het centrum van Den Burg. Het is één van de oudste huizen van Texel, authentiek ingericht met mooie objecten van Texelaars én met een bijzondere kruidentuin. Ecomare is een nationaal en internationaal erkend instituut op het gebied van zeehonden- en vogelopvang en het grootste bezoekerscentrum van de wadden. Op Vuurtoren Texel in De Cocksdorp kan men genieten van een geweldig uitzicht over Texel, de Noordzee en Unesco Werelderfgoed Waddenzee. Stichting Texels Museum is op zoek naar een:

Medewerker educatie Ecomare en Vuurtoren

Als onze nieuwe collega krijg je een belangrijke rol in het organiseren van educatieve activiteiten voor Ecomare en de Vuurtoren. Je ontwikkelt nieuw aanbod voor schoolgroepen en voor individuele bezoekers en neemt een deel van de uitvoering op je. Samen met de vrijwilligers zorg je ervoor dat Ecomare elk seizoen bruist van de activiteiten. Je verstaat de kunst om de boodschap van Ecomare en de Vuurtoren te vertalen naar aantrekkelijke programma’s, activiteiten en evenementen voor doelgroepen van jong tot oud. Je werkt samen in een team met ervaren collega’s. Deze vacature is ontstaan vanwege het vertrek van een van de teamleden.

Taken en verantwoordelijkheden

• Je bent verantwoordelijk voor een aantrekkelijk aanbod aan educatieve activiteiten en (buiten) programma’s voor scholen en reguliere bezoekers;
  • Je voert geregeld zelf een groepsprogramma uit;
  • Je geeft invulling aan themadagen;
  • Je draagt zorg voor een betrokken en gekwalificeerd team vrijwilligers. Je maakt werkafspraken, regelt roostering, bijeenkomsten, bijscholing en werft samen met P&O nieuwe vrijwilligers;
  • Je levert een bijdrage aan de educatieve component in de tentoonstellingen van Ecomare en de Vuurtoren.

Als je je moet omschrijven ben je:

• Creatief, inventief, enthousiast;
  • Zelfstandig;
  • Communicatief sterk;
  • Praktisch ingesteld;
  • Doortastend en kritisch.

Je hebt:

• Een relevante hbo-opleiding en werkervaring;
  • Ervaring / affiniteit met natuureducatie;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

We bieden:

• Een inspirerende werkomgeving met veel ruimte voor eigen initiatief;
  • Een enthousiast vrijwilligersteam;
  • Je kunt rekenen op ondersteuning van collega’s;
  • Een salaris conform schaal 7 van de Museum cao;
  • Prima secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een jaarcontract dat bij goed functioneren kan worden omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.

Informatie en sollicitatie

Meer informatie kun je vinden op onze websites: ecomare.nl, vuurtorentexel.nl, kaapskil.nl, oudheidkamertexel.nl en texelsmuseum.nl Voor mondelinge informatie kun je terecht bij Floortje Zijm, personeelszaken (0222-317741). Schriftelijke sollicitaties met curriculum vitae kun je richten aan: Stichting Texels Museum, t.a.v. Floortje Zijm, personeelszaken, Ruijslaan 92, 1796 AA, of per e-mail via directiesecretariaat@texelsmuseum.nl o.v.v. Vacature educatief medewerker. Je kunt solliciteren t/m 16 april 2021. Gesprekken vinden plaats op 22 april.