Medewerker Depot

Locatie: Utrecht
Omvang: 36 omvang per week
Sluitingsdatum: 19 april 2021

Als oudste stadsmuseum van Nederland willen we iedereen welkom heten.

We beheren een rijke en diverse collectie. Van de grootste Rietveld-collectie ter wereld tot het originele Dick Bruna-atelier. Van de Utrechtse Caravaggisten tot Pyke Koch. Van Jan Taminiau, hedendaagse kunst en design tot het indrukwekkende 17e-eeuwse poppenhuis en het beroemde, eeuwenoude Utrechtse schip: wij willen met onze verhalen de blik van de bezoeker verruimen. Utrecht is daarbij onze basis, de wereld is ons speelveld.

Het nijntje museum, het allerleukste museum voor peuters en kleuters, en het Rietveld Schröderhuis maken deel uit van Centraal Museum Utrecht. In 2020 trokken deze drie locaties 155.000 bezoekers. Het Centraal Museum zoekt een:

Medewerker Depot

Dit is het werk

De medewerker Depot heeft een uitvoerende rol in het behoud van de collectie in brede zin. Je draagt zorg voor passende opslag voor de gevarieerde museumcollectie, passieve conservering en standplaatsbeheer. Je hanteert de museumobjecten en draagt zorg voor het zorgvuldig verpakken ervan. Je bereidt kunsttransporten voor. Daarnaast draag je bij aan de veiligheid van de collectie en bedien je klimaat- en beveiligingssystemen.

Plek in de organisatie

De medewerker Depot maakt deel uit van de afdeling Collectiebeheer en is gestationeerd in het museumdepot, dat gelegen is iets buiten het centrum van Utrecht.

Dit breng je mee

• Naast een MBO-opleidingsniveau (vakgebied museologie/beheer en behoud) heb je minimaal enkele jaren ervaring als depotmedewerker of art handler. Je weet hoe je museale objecten moet hanteren, hebt materialenkennis, kennis van verschillende bewaaromstandigheden en je bent technisch onderlegd;
  • Je hebt ervaring met BHV en CHV, bent gecertificeerd voor beveiligde luchtvracht (of bereid die certificering te halen);
  • Je bent flexibel, communicatief vaardig, stressbestendig, sociaal en integer. Je functioneert goed in een team en bent betrouwbaar.

Onze arbeidsvoorwaarden

Arbeidsvoorwaarden conform de Museum CAO; salaris: schaal 4 (inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring: € 2.121,- tot € 2.542,- bruto op basis van een 36-urige werkweek); pensioen ondergebracht bij het ABP.

Meer informatie

Meer informatie over de vacature en de arbeidsvoorwaarden kun je krijgen van Marije Verduijn, hoofd afdeling Collectiebeheer. Zij is te bereiken per e-mail op mverduijn@centraalmuseum.nl.

Solliciteren naar deze functie?

Wij verzoeken te solliciteren vóór 19-4-2021. De gesprekken met de sollicitanten zijn gepland op 22-4-2021, in de middag.

Je kunt je sollicitatiebrief met motivatie en curriculum vitae per e-mail sturen aan vacaturedepot@centraalmuseum.nl.

Een pre-employment screening maakt deel uit van de selectieprocedure.

Het Centraal Museum wil een diverse organisatie zijn, dus het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft en van wie je houdt. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor ons bedrijf. Het Centraal Museum wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking met alle