Medewerker Collectiebeheer

Locatie: Utrecht
Sluiting: 25 januari 2019

Centraal Museum

Van de grootste Rietveld-collectie ter wereld tot het originele Dick Bruna-atelier en van de Utrechtse Caravaggisten tot Pyke Koch. Van mode tot het indrukwekkende 17e eeuwse poppenhuis en beroemde, eeuwenoude Utrechtse schip. Wij vertellen onze verhalen altijd vanuit een Utrechts perspectief.

Het nijntje museum, het allerleukste museum voor peuters en kleuters, en het Rietveld Schröderhuis maken deel uit van het Centraal Museum. In 2017 trokken de drie locaties 318.000 bezoekers.

Utrecht is onze basis, de wereld is ons speelveld. Het Centraal Museum organiseert vele activiteiten, zowel binnen als buiten het museum.

Het Centraal Museum zoekt een

Medewerker Collectiebeheer M/V

Voor 24 uur per week

Dit is het werk

Is verantwoordelijk voor het beheer, behoud en de documentatie van de museumcollectie, met een accent op Moderne Kunst (kunstenaars geboren tussen 1850 en 1945). Ook registrarstaken horen bij de functie, waaronder het coördineren van het bruikleenverkeer van de eigen collectie in binnen- en buitenland. Het objectmanagement omvat inventarisatie, (standplaats)registratie, documentatie, conditierapportage, (initiëren en organiseren van) restauraties, verzekering van de collectie, afstoting, (organisatie van) transport en depotbeheer. Daarnaast ondersteunt de medewerker wetenschappelijk onderzoek en begeleidt onderzoekers m.b.t. de collectie. Projectmatig draagt de medewerker bij aan het museumprogramma door ervoor te zorgen dat collectiestukken op tijd en in goede conditie beschikbaar zijn voor tentoonstellingen en collectiepresentaties.

Plek in de organisatie

De medewerker Collectiebeheer maakt deel uit van de afdeling Collectiebeheer. Binnen het team van de collectiebeheerders zijn er vier directe collega’s. De medewerker Collectiebeheer wordt aangestuurd door het Hoofd Collectiebeheer.

Dit breng je mee

Naast een HBO-opleidingsniveau (vakgebied museologie/beheer en behoud) heb je enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie. Je hebt ruime ervaring met de zorg voor objecten zoals hierboven omschreven (met uiteenlopende collecties, maar met schilderkunst in het bijzonder), bent resultaatgericht, beheerst Nederlands en Engels in woord en geschrift, bent stressbestendig, sociaal en integer. Je hebt aantoonbare ervaring en kennis van collectieregistratie met Adlib.

Onze arbeidsvoorwaarden

Arbeidsvoorwaarden conform de Museum CAO; salaris: schaal 9 Museum CAO (inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring: € 2.710,- tot € 3.547,- bruto op basis van een 36-urige werkweek); pensioen ondergebracht bij het ABP.

Meer informatie

Meer informatie over de vacature en de arbeidsvoorwaarden kun je krijgen van Marije Verduijn, afdelingshoofd Collectiebeheer, telefonisch:030-2362342 en/of per mail mverduijn@centraalmuseum.nl.

Solliciteren naar deze functie?

Enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie is voor ons van groot belang. Zonder deze ervaring heeft solliciteren geen zin. Wij verzoeken je te solliciteren vóór 25-1-2019. Je kunt je sollicitatiebrief met motivatie en curriculum vitae per mail sturen aan collectiebeheerder@centraalmuseum.nl. De eerste gesprekken vinden plaats op 31-1-2019 en 4-2-2019.

Voor vervulling van deze vacature is een pre-employment screening vereist.