Manager Informatiemanagement

Locatie: Hilversum
Omvang: 32-36 uur per week
Sluittingdatum: 12 april 2021

De afdeling Verkennen (ook wel Informatiemanagement) bestaat uit zo’n 20 adviseurs, onderzoekers, data engineers en projectleiders. Zij werken in multidisciplinaire teams die samengesteld worden op basis van behoeften uit de verschillende doelgroepen die Beeld en Geluid bedient.  Zo worden bestaande producten en diensten verder gebracht, nieuwe mogelijkheden onderzocht en aan de praktijk getoetst. Werkzaamheden binnen het team zijn georganiseerd in drie werkdomeinen: Toegang/Hergebruik van collecties, Preservering en Business Intelligence. Cruciaal daarbij is dat de afdeling de organisatie helpt om samenhang te brengen in hoe Beeld en Geluid omgaat met collecties, data en (media)technologie, intern en samen met partners. De afdeling Verkennen slaat daarmee een brug tussen inhoud en ICT.

Voor de afdeling Verkennen zijn we op zoek naar een:

Manager Informatiemanagement

Ben jij de manager die de afdeling naar een volgende fase brengt en de positie van de afdeling binnen Beeld en Geluid vergroot? Lees dan verder!

Je bent integraal manager dat houdt in dat je leiding geeft, de afdeling en professionals faciliteert in hun ontwikkeling en je je bezig houdt met de personele aangelegenheden, financiën en inkoop. Je zet jouw medewerkers effectief in op de verschillende projecten/werkzaamheden en anticipeert op de resource-vragen die voortkomen uit de doelgroepen Particulieren, Onderwijs, Mediaprofessionals, Onderzoek en Erfgoedprofessionals. Je bent een verbinder die begaan is met de ontwikkeling van je team/de medewerkers. De verbinding met collega-managers en stakeholders zoek je vanzelfsprekend op.

Wat breng je mee?

Je hebt ervaring als manager op middenmanagement-niveau met oprechte interesse in mensen. Je kan feilloos situationeel schakelen tussen operationele, tactische en strategische uitdagingen. Leidinggeven aan professionals en hen in hun kracht zetten is voor jou een uitdaging. Ook weet je hoe je je team kunt positioneren in de organisatie en slaag je erin om met je team bruggen te slaan tussen inhoud en ICT. Je staat daarbij stevig in je schoenen en kunt door samenwerken omgaan met belangentegenstellingen. Voor de functie is aantoonbare affiniteit met de wereld van Beeld en Geluid van belang. Het HBO/WO-werk en denkniveau aangevuld met een relevante opleiding erfgoed- en/of informatiebeheer helpt je tevens bij het vervullen van de functie van manager Verkennen.

Diversiteit en Inclusie

Beeld en Geluid streeft er naar een diverse en inclusieve organisatie te zijn. Belangstellenden die hieraan een bijdrage kunnen leveren en een divers relatienetwerk met zich meebrengen, nodigen wij van harte uit te reageren.

Arbeidsvoorwaarden

Het betreft een aanstelling voor één jaar (32-36 uur per week), met daarna de mogelijkheid om te verlengen. Het bruto maandsalaris (op fulltime basis) ligt tussen de € 4.290,00 en €6.128,61 (schaal 12, conform cao Beeld en Geluid). Per jaar heb je 200 vakantie-uren en 192 atv-uren (op fulltime basis). En natuurlijk een aanvullend arbeidsvoorwaardenpakket, waarover we je graag later meer over vertellen.

Interesse?

Heb je belangstelling voor deze functie? Solliciteer dan vóór 12 april 2021, en voeg een bondige motivatie met cv (in pdf) toe

Wil je meer weten over deze vacature, dan kun je mailen met Jeanet Roorda (interim-manager Verkennen jroorda@beeldengeluid.nl)

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.