HR adviseur

Locatie: Soesterberg
Omvang: 24-28 uur per week
Sluitingsdatum: 28 juni 2021

De Stichting Koninklijke Defensiemusea (SKD) stelt zich ten doel met kracht het militaire verhaal en het verhaal van militairen een plek te geven in publieke discussies door zoveel mogelijk mensen de krijgsmacht in heden en verleden te laten beleven, omdat oorlog en conflict onlosmakelijk verbonden zijn met de wereld waarin we leven en dus met ons. Daartoe wordt de collectie op aantrekkelijke en moderne wijze aan een zo groot en divers mogelijk publiek gepresenteerd. De SKD zoekt voor het bedrijfsbureau en het NMM een:

HR adviseur

Waar kom je werken?

De SKD omvat vier musea: Het Nationaal Militair Museum in Soesterberg, het Marinemuseum in Den Helder, het Mariniersmuseum in Rotterdam en het Marechausseemuseum in Buren. De vier musea concentreren zich op de museale processen en worden ondersteund door het centrale bedrijfsbureau. De organisatie heeft een formatie van ca. 70 fte met daarnaast ca. 350 vrijwilligers. Het team bedrijfsvoering bestaat uit 7 collega’s (bedrijfsvoering, Finance en HR). Je valt direct onder de manager bedrijfsvoering. Jouw standplaats is Soesterberg en je bent bereid te reizen tussen de vier vestigingen. Als HR adviseur heb je een belangrijke rol in de ontwikkeling en verbinding van onze medewerkers en organisatie. Kom jij ons hierbij helpen?

Wat ga je doen?

Je adviseert het management over dagelijkse HR-vraagstukken, beleidsmatige issues, organisatieontwikkeling en de ontwikkeling van medewerkers. Ook ben je inhoudelijk en organisatorisch verantwoordelijk voor de uitvoering van operationele zaken zoals arbeidsvoorwaarden en ziekteverzuim. Je begeleidt verzuimtrajecten, je hebt regie op de voortgang en bewaakt de tevredenheid van onze medewerkers. Je zorgt voor verbinding en stimuleert ontwikkeling. Jij kent het hele HR proces en houdt het overzicht. Naast deze rol werk je samen met de HR manager (a.i.) en HR medewerker aan HR projecten zoals duurzame inzetbaarheid, digitalisering en strategische personeelsplanning. Onze organisatie is in ontwikkeling en daardoor zijn de werkzaamheden niet in beton gegoten. Je ziet het als een uitdaging om hier structuur in aan te brengen.

Wie ben jij?

Jij bent een enthousiaste, deskundige HR adviseur die houdt van samenwerken. Je toont eigenaarschap en bent gesprekspartner voor de hele organisatie. Je bent organisatiesensitief en communicatief sterk. Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, richting Human Resource Management, Bedrijfskunde of Arbeiden Organisatiepsychologie en minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie. Je gaat met alle facetten binnen HR aan de slag, dat maakt dat je breed ontwikkeld en flexibel moet zijn. Je hebt ervaring met het formuleren en implementeren van beleid. Ervaring met AFAS is een pré.

Wat bieden wij?

Een organisatie in beweging met veel mogelijkheden. Samenwerken met enthousiaste en gedreven collega’s. De functie is ingedeeld in schaal 10 van de Museum CAO (maximaal € 4.053,-). Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met de intentie tot verlenging.

Geïnteresseerd?

Mail dan voor 28 juni 2021 je motivatie met curriculum vitae naar P&O@defensiemusea.nl ter attentie van Marlous Landman. Gesprekken staan gepland op 1 en 6 juli. Voor vragen over de functie kan je contact opnemen met Wietse Potiek 06 55367464.

De vacature wordt tegelijk intern en extern gepubliceerd. Interne en externe sollicitaties zullen tegelijkertijd in behandeling worden genomen, waarbij interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang hebben.