Digitale museumweek 2020 haalt record aantal bezoekers

Nieuws | 27 apr 2020

Meer dan honderdtwintigduizend bezoeken in de online musea, meer dan tienduizend wandelingen langs het online Gouden Pronkstuk op de Dam en ruim zeshonderd persoonlijke odes aan de culturele vrijheid!

"Wij zijn heel gelukkig met het grote aantal bezoekers aan deze digitale Nationale Museumweek", aldus Mirjam Moll, directeur van de Museumvereniging. "In een gigavaart zijn er door de musea meer dan 300 online extra’s gerealiseerd. Van workshops, online tours tot 3D-belevingen", zegt Moll, "de creatieve sector heeft laten zien waar ze goed in is: op een moment dat door alle verschrikkelijke zaken veel tot stilstand komt, bewijzen musea hun kracht door direct met een creatieve oplossing te komen. Daardoor hebben we in deze week niet alleen figuurlijk maar ook letterlijk kleur in het leven van mensen kunnen brengen."

Meer over de Museumvereniging

De Museumvereniging is de organisator van de Museumweek. Meer dan 400 musea zijn verbonden aan de Museumvereniging en samen hebben zij dit jaar besloten tóch de Museumweek door te laten gaan. Door de beperkende coronamaatregelen zijn in een recordtempo alle plannen veranderd en is de Museumweek omgezet in een 100% digitale editie met dit indrukwekkende resultaat.