Changing the Heritage Sector!

Nieuws | 18 okt. 2022

Changing the Heritage Sector! Conversations about Diversity, Inclusion and Equity within Heritage Institutions

Op donderdag 17 november en donderdag 24 november organiseert Musea bekkennen kleur van 12.30uur tot 17.00uur een reeks interessante presentaties die je fysiek of via een live-stream kunt bijwonen. De serie gesprekken vindt plaats in het Frans Hals Museum in Haarlem (17 november) en in het Belasting & Douane Museum in Rotterdam (24 november).

De presentaties zijn zowel fysiek als per livestream te volgen. Beperkte fysieke aanwezigheid mogelijk dus graag vooraf aanmelden of je er fysiek of online bij aanwezig zal zijn via: reserveren@museabekennenkleur.nl.

De keynote sprekers zijn Tsione Wolde-Michael (oprichter Center for Restorative History & curator of African American Social Justice History Smithsonian National Museum of American History), Zandra Yeaman, (Curator of Discomfort Hunterian Museum), Martin van Engel (adviseur D&I) en Gerben Willers (curator, oprichter Summer Land).

De kernvragen in al onze activiteiten zijn: wat betekent diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid voor de eigen organisatie? Hoe ver zijn we in ons streven naar diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid? Wat is daarbinnen als instelling je eigen positie en identiteit? Zijn we wel voldoende opgeschoten? En ook, wat belemmert ons hierin? Welke hulp hebben we hierbij nodig? En waar willen we uiteindelijk naar toe? Onze sprekers zijn zowel nationaal als internationaal operatief. Ze zullen ingaan op deze en andere vragen. Daarbij zijn we nieuwsgierig naar hoe hun instellingen met deze vraagstukken aan de slag gaan. Deze vragen en meer vormen samen de basis voor de reeks presentaties ‘Conversations about Diversity, Inclusion and Equity within Heritage Institutions.