Assistent coördinator vrijwilligers

Locatie: Soest
Omvang: 16-20 uur per week
Sluitingsdatum: 7 november 2021

De Stichting Koninklijke Defensiemusea (SKD) stelt zich ten doel met kracht het militaire verhaal en het verhaal van militairen een plek te geven in publieke discussies door zoveel mogelijk mensen de krijgsmacht in heden en verleden te laten beleven, omdat oorlog en conflict onlosmakelijk verbonden zijn met de wereld waarin we leven en dus met ons. Daartoe wordt de collectie op aantrekkelijke en moderne wijze aan een zo groot en divers mogelijk publiek gepresenteerd. De SKD zoekt voor het Nationaal Militair Museum een:

Assistent coördinator vrijwilligers

Waar kom je werken?

Het Nationaal Militair Museum in Soesterberg. Het NMM is onderdeel van de Stichting Koninklijke Defensiemusea. Hiertoe behoren ook het Marinemuseum in Den Helder, Marechausseemuseum in Buren en Mariniersmuseum in Rotterdam. Word jij blij van afwisseling en dynamiek? Als assistent coördinator vrijwilligers ben je, samen met de coördinator vrijwilligers, het aanspreekpunt en spin in het web voor onze vrijwilligers.

Word jij blij van afwisseling en dynamiek?

Wat ga je doen?

Onze organisatie is verloren zonder onze vrijwilligers. Wij zijn er trots op dat ongeveer 140 vrijwilligers zich voor het NMM willen inzetten. Jij bent samen met je collega (de coördinator vrijwilligers) het aanspreekpunt voor onze vrijwilligers. Je dagen vullen zich met gesprekken, roosters maken, de planning van rondleidingen verzorgen, mailen, regelen, oplossen en afstemmen. Zo ben je aanwezig bij de briefing in de ochtend en middag en ben je naast kantoorwerkzaamheden ook zichtbaar in het museum. Door jouw sociale voelsprieten, weet jij als geen ander hoe je mensen moet benaderen en weet je binnen no time welke acties je moet ondernemen. Je bent samen met je collega verantwoordelijk voor de werving en selectie van nieuwe vrijwilligers, het verzorgen van het contract, de vog aanvraag en administratie. Ook organiseer je vrijwilligersbijeenkomsten. Tot slot heb je af en toe de rol van Duty Manager en bhv-er in ons museum. Dit betekent dat je ongeveer 3 keer per jaar een zaterdag of zondag werkt. De rol van Duty Manager is zorgen voor een optimale bedrijfsvoering. Je ben zichtbaar en aanspreekbaar in het museum. Naast je werkzaamheden als assistent coördinator vrijwilliger vind je het leuk om ook op andere afdelingen bij te springen. Denk bijvoorbeeld aan ondersteuning van educatie. Zoals het klaarzetten van materialen voor workshops.

Wie ben jij?

Een organisatietalent met mbo +/ hbo werk- en denkniveau. Je beschikt over goede begeleidingsvaardigheden en goede sociale vaardigheden zoals tact en inlevingsvermogen. Je bent klantgericht, pro actief, staat stevig in je schoenen en beschikt over een gezonde dosis humor. Jij wordt blij van afwisselend en hebt kwaliteit hoog in het vaandel staan. Wij vinden het fijn als onze nieuwe collega een echte teamspeler is die denkt in oplossingen. Beschikbaarheid op de woensdag is gewenst.

Wat bieden wij?

Werken in een prachtig museum en samenwerken met enthousiaste en gedreven collega’s en vrijwilligers. De functie is ingedeeld in schaal 6 van de Museum CAO (maximaal € 2.850,-). Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met de intentie tot verlenging.

Geïnteresseerd?

Mail dan voor 7 november motivatie met curriculum vitae naar P&O@defensiemusea.nl ter attentie van Marlous Landman . Gesprekken staan gepland op 11 en 16 november. Voor vragen over de functie kan je contact opnemen met Leonie Keijzer vrijwilligers coördinator: 085-0036047 of l.keijzer@nmm.nl

De vacature wordt tegelijk intern en extern gepubliceerd. Interne en externe sollicitaties zullen tegelijkertijd in behandeling worden genomen, waarbij interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang hebben.