Museumvereniging

Marketingplan en sponsoring aanpak

Brand Proposition ontwikkelt marketing en sponsoring plannen voor vele culturele, publieke en commerciële organisaties. Merkadviseur René Bergmans van Brand Proposition ondersteunt ook Museumvereniging leden met zijn uitgebreide marketing en sponsoring expertise. Gebaseerd op 30 jaar A-merken ervaring, bij onder andere Adidas, Jupiler en KNVB, en een grote kennis van en affiniteit met de cultuursector. De methode ‘Marketingplan / Sponsoring aanpak in 30 vragen’ is goed onderbouwd, strategisch, conceptueel én actiegericht.

Structurele aanpak

Bij veel musea zijn marketing en sponsoring onderschoven kindjes. Natuurlijk, het eigen unieke aanbod staat altijd centraal. Maar juist met een goed marketing- en sponsoring beleid kun je écht het verschil maken en tegelijkertijd je strategische en financiële basis versterken. Dit vraagt om een structurele aanpak en een gedegen plan.

Marketingplan of sponsoringplan?
Brand Proposition biedt u twee opties: marketingplan in 30 vragen of een geïntegreerde sponsoring aanpak. Bij het marketingplan ligt de focus op de profilering van het museum, gezien vanuit de publieks-, zakelijke en maatschappelijke doelgroepen en inclusief een volledig geïntegreerd merkbeleid. De sponsoring aanpak is vooral gericht op het ontwikkelen van sponsorproposities voor potentiële partners. Bij beide methoden maken we eerst een analyse, ontwikkelen we een centrale gedachte en formuleren we het plan van aanpak.

In zo’n proces werkt het altijd goed om een compacte taskforce te formeren met enkele enthousiaste betrokkenen uit de eigen organisatie. Want teamwork leidt tot een beter resultaat. De aanpak is pragmatisch: van strategie tot actie, in een relatief korte tijd. Met lange termijn scope en implementatie op de korte termijn!
Scherpe tarieven voor Museumvereniging leden

Exclusief voor Museumvereniging leden hanteert Brand Proposition de volgende speciale tarieven:

Museumvereniging categorie

Fee marketingplan (€)

Fee sponsoringplan (€)

1, 2, 3

4, 5

6, 7

* Bedragen zijn excl. BTW, reiskosten en kosten derden

Contact of gesprek
Voor meer informatie of een oriënterend gesprek kunt u contact opnemen met:
René Bergmans (Merkadviseur Brand Proposition)