Museumvereniging

Scholieren maken pop-up musea tijdens de Nationale Museumweek

Een bijzondere samenwerking tijdens de Nationale Museumweek. Drie musea – Museum de Fundatie, Aviodrome en Museum Kranenburgh - maken samen met scholieren van het Deltion College, MBO College Lelystad en de Berger Scholengemeenschap drie pop-up musea binnen de schoolmuren.

Tijdens de Nationale Museumweek - van 3 t/m 9 april 2017 - staat heel Nederland weer in het teken van ‘ons echte goud’; onze museumcollecties over geschiedenis, beeldende kunst, natuurhistorie, wetenschap, techniek en volkenkunde. Doel van de week is meer waardering voor museale collecties, juist ook bij publiek dat niet vaak naar het museum gaat. ‘Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, aldus Mirjam Moll van de Museumvereniging. ‘We hebben drie musea gevraagd om ‘ons echte goud’ op verrassende wijze naar buiten te brengen. Het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs zijn schitterende podia daarvoor.’

De musea hebben een overzicht gemaakt van (kunst)objecten waaruit leerlingen een eigen keuze hebben gemaakt. In de week voor de Nationale Museumweek gaan de scholieren samen met de musea hun pop-up museum inrichten. De pop-up musea zijn tijdens de Nationale Museumweek door de leerlingen van de deelnemende scholen te bezoeken.

Kijk voor meer informatie over de Nationale Museumweek op: www.nationalemuseumweek.nl.

17 mrt '17