Museumvereniging

Museuminspecteurs gezocht

Op Museumkids.nl worden regelmatig acties gehouden. Daarmee stimuleren we bezoek aan de website, een toename van museuminspecties en bovenal bezoek aan musea door kinderen. Tijdens de twee weken van de voorjaarsvakantie zijn er een kleine 1000 museuminspecties gedaan en hebben we er 668 nieuwe museuminspecteurs bij!

De museuminspecteurs konden een supermooie shockproof, museumproof en waterproof fotocamera verdienen met hun inspecties. Via een nieuwsbrief aan de ouders en de kidsaccounts van museumkids, via Nickelodeon en via het platform kidsproof.nl waar ouders kindvriendelijke uitjes kunnen vinden, konden zij een filmpje, banner of tekst tegenkomen die hen opriep om mee te doen.

Uit alle museuminspecties tijdens de voorjaarsvakantie zijn vier winnaars gekozen. Wij vragen het museum waar zij de inspectie deden om de prijs feestelijk uit te reiken. Zo is er een mooi moment met een echte ambassadeur mogelijk.

En de winnaars zijn:

• Thomas gaf GR-ID en de mooie oude drukmachines een mooie 7,1.
  • Fleur was blij met de carnavalstentoonstelling in het Afrika Museum en gaf een 9,5.
  • Nynke bezocht Natuurmuseum Brabant en hoopt dat er nog meer dingen komen voor kleuters en gaf het museum een 9,3.
  • Wessel inspecteerde Het Nieuwe Instituut en vindt dat iedereen er heen moet. Hij gaf een 9,7!

Op naar de meivakantie!

Mocht je in de tussenperiode museuminspecties willen bevorderen; er zijn buttonkaarten verkrijgbaar om zo jonge museumbezoekers aan te moedigen museuminspecteur te worden.

Vragen, tips en opmerkingen graag naar info@Museumkids.nl of naar ebakema@museumvereniging.nl.

13 mrt '17