Museumvereniging

Museumtips: digitale nieuwsbrief

Museumtips is de maandelijkse digitale nieuwsbrief naar Museumkaarthouders.

Aanbod en bereik
Museumtips bevat aanbiedingen van musea, achtergrondinformatie en enkele betaalde advertenties. Aanbiedingen zijn onderverdeeld naar drie doelgroepen: actieve 55-plussers - Ontdekken - gezinnen – Met kinderen - en de digitale generatie – Art & More. We streven naar een evenwichtige verdeling van het aanbod over het type collectie, de geografische spreiding van de musea en de aard van de aanbieding, zoals een rondleiding, lezing, workshop, audiotour, cadeautje e.d. Museumtips verschijnt in principe elke eerste donderdag van de maand. Momenteel ontvangen zo’n 650.000 kaarthouders de maandelijkse tips. Daarnaast hebben de Museumtips via de sociale media van de Museumkaart een groter bereik.

Website
Museumtips heeft doorkliks naar museumkaart.nl. Op de site gerangschikt onder Speciaal voor Museumkaarthouders staan per maand minimaal 18 aanbiedingen van musea vermeld. De drie doelgroepen hebben op de site elk een eigen themapagina: Ontdekken, Met kinderen en Art & More.

Het thema ‘Ontdekken’ is gericht op actieve 55-plussers. Deze mensen gaan graag naar musea, zoeken verdieping en verrijking en houden van zorgvuldig samengestelde informatie.

Het thema ‘Met kinderen’ is bedoeld voor gezinnen met kinderen t/m 12 jaar die vooral verantwoord plezier willen hebben. Ook grootouders laten zich voor museumbezoek met de kleinkinderen graag inspireren door deze aanbiedingen. Deze aanbiedingen zijn ook te zien op Museumkids.nl

Het thema ‘Art & More’ is vooral bestemd voor de digitale generatie van 20-35 jaar. Zij houden over het algemeen van beeld, fotografie, video, moderne kunst en bijzondere evenementen als Museumnachten. We brengen dit ook onder de aandacht van mensen zonder kinderen en mensen met kinderen van 12 jaar en ouder.

Meedoen?

• Museumkaarthouders kunnen zich inschrijven voor Museumtips.
  • Adverteerders kunnen contact opnemen met Uitgeverij Intermed op 050-312 00 42 of via info@intermed.nu
  • Musea die deelnemen aan de Museumkaart komen in aanmerking voor gratis plaatsing van aanbiedingen aan kaarthouders. We willen graag zo veel mogelijk van de ruim 400 aangesloten musea aan bod laten komen. Als sprake is van een toeslag voor een tentoonstelling kan een museum alleen gebruik maken van betaalde advertentieruimte. Ook als een museum meermalen per jaar in Museumtips vermeld wil worden, kan dat - na eenmalige gratis plaatsing - door een betaalde advertentie. Graag ontvangen Ellen Bakema en Carla Keijzer een aanbieding voor één van de drie thema’s ruim van te voren.

​Planning 2017

deadline kopij