Museumvereniging

SIMIN publicaties

25 jaar SIMIN : SIMIN-voorjaarsdag 12 juni 2002 in de Koninklijke Bibliotheek, Den Haag

Een klein Musée imaginaire : voorbeeldenboek bij het registreren van museumobjecten / Guus Boekhorst ... [et al.]. - Amsterdam : SIMIN, 1999. - 120 p. : ill. ; 22 cm. - (SIMIN-publicatie ; nr. 4)

Beelddigitalisering in musea : lezingen van de themadag georganiseerd door SIMIN en RKD in de Koninklijke Bibliotheek te Den Haag op 1 juni 1999 / red. Jan van der Starre. - Den Haag : RKD, 1999. - 59 p. : ill. ; 30 cm. - (SIMIN-bundel ; 18)

Het informatieplan, nut en noodzaak : lezingen van de themadag van SIMIN in het Catharina Gasthuis te Gouda op 30 oktober 1997 / verz. door Saskia vna den Berg, Christel Kordes en Lucas Veeger. - 's-Gravenhage : RKD, 1998. - 36 bl. : ill. ; 30 cm. - (SIMIN-bundel ; 17)

Kwaliteit en kwaliteitsbeheersing bij de registratie : lezingen van de themadag van SIMIN, 9 juni 1998 in het Moluks Historisch Museum te Utrecht / red. Jan van der Starre. – Den Haag : RKD, 1998. – 64 p. (SIMIN-bundel ; 16)

SGML en museale gegevensverwerking : lezingen van de themadag van SIMIN, gehouden op 5 juni 1997 in het Museum voor Naïve en Outsider Kunst De Stadshof, Zwolle / red. Jan van der Starre. - Den Haag : SIMIN, 1998. - 46 p. : Ill. ; 30 cm. - (SIMIN-bundel ; 15)

Musea en normering: lezingen van de themadag van SIMIN, 5 november 1996 in Het Catharijneconvent te Utrecht / red. Fransje Kuyvenhoven, Mirjam Pragt. – Den Haag : RKD, 1997. – 44 p. (SIMIN-bundel ; 14)

Omgang met archieven in musea : lezingen van de themadag van SIMIN in de Koninklijke Bibliotheek te Den Haag op 23 mei 1996 / Saskia van den Berg, Sjoerd de Meer, Mara Scheeling, Jan van der Starre .- ’s-Gravenhage : RKD, 1996 (SIMIN-publicatie ; 13)

Museale automatisering, en de gebruikersgroepen : lezingen van de themadag van SIMIN in het Museum Flehite te Amerfoort op 2 oktober 1995 / Jan van der Starre.- ’s-Gravenhage : RKD, 1995 (SIMIN-publicatie ; 12)

Netwerken in musea, netwerken van musea : lezingen van de themadag van SIMIN in het Maritiem Museum Prins Hendrik te Rotterdam op 15 november 1994 / Jan van der Starre.- ’s-Gravenhage : RKD, 1995 (SIMIN-publicatie ; 11)

Terminologie : museale samenwerking bij woordcontrole : lezingen van de themadag van SIMIN bij de Rijksdienst Beeldende Kunst in Den Haag op 22 april 1994 / verz. door Jan van de Voort. - Den Haag : RKD, 1993. - 74 p. : ill. ; 30 cm. - (SIMIN-publicatie ; 10)

De registratie van fotocollecties : enkele benaderingen : Lezingen van de themadag van SIMIN en de Vereniging Nederlands Fotogenootschap op 16 december 1993 in het Nederlands Textielmuseum te Tilburg / verz. door Jan P. van de Voort. - 's-Gravenhage : RKD, 1994. - 55 bl. : ill. ; 30 cm (SIMIN-publicatie ; 9)

Auteursrecht en reproduktierechten op museaal beeldmateriaal en data : lezingen van de themadag van SIMIN in het Rijksmuseum Twenthe te Enschede op 19 november 1992 / verz. door Jan van de Voort. - 's-Gravenhage : RKD, 1993. - 55 p. : 30 cm.- (SIMIN-publicatie ; 8)

De registrator : facetten van een functie : lezingen van de themadag van SIMIN in het Rijksmuseum te Amsterdam op 11 mei 1992 / verz. door Annemiek Ouwerkerk. - 's-Gravenhage : RKD, 1992. - 45 p. : ill., tab. ; 30 cm. - (SIMIN-publicatie ; 7)

De computer als hulpmiddel bij het collectiebeheer van technische en transportmusea : lezingen van de gezamenlijke themadag van SIMIN en de Sectie Technische Transportmusea op 23 oktober 1991 / verz. door Jan van de Voort. - Den Haag : RKD, 1992. - 54 p. : ill. ; 30 cm. - (SIMIN-publicatie ; 6)

WVC en museale automatisering - effecten van het stimuleringsbeleid : lezingen van de SIMIN-themadag van 22 mei 1991 / verz. door Jan van de Voort. - Den Haag : RKD, 1991. - 55 p. : ill. ; 30 cm. - (SIMIN-publicatie ; 5)

Organisatie van de automatisering : lezing voor de sektie SIMIN van de Nederlandse Museum Vereniging op woensdag 31 mei 1990 in het Nederlands Openlucht Museum te Arnhem / G. J. M. Janssen. - Rotterdam : SIMIN, [1990]. - 17 p. ; 30 cm (SIMIN-publicatie ; 4)

Handleiding registratie van literatuurcollecties in musea / E.A. de Vries ; [voorw. M. Lestraden]. - Amsterdam : Nederlandse Museumvereniging, [1990]. - 52 p. : ill. ; 25 cm (SIMIN-publicatie ; 3)

Handleiding voor de beschrijving van historische voorwerpen : instructie bij de Historische-Voorwerpkaart / C. Boot, J. van de Voort, B. Wander. - Rotterdam : Sectie Informatieverzorging Musea in Nederland, 1982. - 35 p. ; 30 cm (SIMIN-publicatie ; 2)

Museumregistratie en ontsluiting van gegevens : tevens een aanzet tot automatisering / onder red. van J.P. van de Voort. - Enkhuizen : Nederlandse Museumvereniging, 1981 (SIMIN-publicatie ; 1)