Museumvereniging

Sectie Publiek & Presentatie

De sectie heeft als doel het bevorderen van de professionalisering van museummedewerkers die werkzaam zijn op het terrein van museumpresentaties, -educatie en publieksbegeleiding. De instellingen waar deze participanten werkzaam zijn, zijn lid van de Museumvereniging.

De sectie onderhoudt contacten met het werkveld en volgt ontwikkelingen op het gebied van museumpubliek, -educatie en -presentaties, nationaal en internationaal. De sectie organiseert studiedagen, reizen, tentoonstellingsanalyses, rondetafelgesprekken en initieert trainingen, onderzoeken en discussies.

De sectie is, bij monde van het bestuur, gesprekspartner en aanspreekpunt voor organisaties en instellingen die zich met publiek en de overdracht van kennis van cultureel erfgoed bezighouden. Het sectiebestuur houdt graag nauw contact met het veld. Suggesties en ideeën, bijvoorbeeld voor tentoonstellingsanalyses, studiedagen en rondetafelgesprekken, zijn van harte welkom. Spreek een van de bestuursleden aan of stuur een e-mail via onderstaande links.

Annelore Scholten
Museum Boerhaave

secretaris
Amin Talaei
Onderwijsmuseum Dordrecht

penningmeester
Aafke de Bruijn
Het Noordbrabants Museum

Leden
Anna Tiedink
Zuiderzeemuseum

Marielle Pals
Museum van Wereldculturen

Charlotte van Lingen
Kunsthal

Saskia Oranje
Het Scheepvaartmuseum

Participant sectie

Als je werkt bij een lidinstelling van de Museumvereniging kun je participant worden van één of meer van de negen secties. Je kunt op dit formulier invullen bij welke secties je je wilt aansluiten.

Al geregistreerd?

Ga dan naar je profiel en pas je sectielidmaatschap aan.