Museumvereniging

Museumplaats

Veel musea hebben tentoonstellingsmateriaal dat staat te verstoffen in de depots. Andere musea zouden het goed kunnen gebruiken maar weten niet van het bestaan ervan. Zonde! Museumplaats biedt een oplossing door als digitale marktplaats vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Door uitwisseling van materialen zoals sokkels, tafels, vitrinekasten en stoelen kunnen musea samenwerken en elkaar ondersteunen.

Marktplaats voor tentoonstellingsmateriaal

De website van Museumplaats is ontwikkeld in samenwerking met een aantal toonaangevende musea. Culturele instellingen en bedrijven kunnen advertenties plaatsen waar andere accounthouders op kunnen reageren zodat op een laagdrempelige manier materiaal uitgewisseld kan worden. Daarnaast biedt Museumplaats ook een unieke mogelijkheid om het netwerk te vergroten: niet alleen materiaal kan uitgewisseld worden maar ook kennis.

Na het lanceren van de website in 2006 is het aantal leden gegroeid naar circa 350. Dit is goed nieuws, want hiermee steunen steeds meer instellingen de wens om samen verspilling en kapitaalvernietiging tegen te gaan. Zo wordt niet alleen een bijdrage geleverd aan een schoner milieu, maar kunnen ook - met name kleinere - culturele instellingen met een beperkt budget toch aansprekende presentaties bekostigen.

Sinds 2010 ondersteunt ook Stichting DOEN dit initiatief met een substantiële bijdrage voor een periode van twee jaar. Hiermee werd de website vernieuwd en een uitbreiding van diensten en service gerealiseerd.
De volledige gegevens op de website zijn alleen toegankelijk voor instellingen en bedrijven in de culturele sector die zich hebben aangemeld. Voor een bescheiden jaarlijkse bijdrage per instelling kunt u met uw organisatie meerdere accounts aanvragen en daarmee reageren op advertenties en natuurlijk ook onbeperkt advertenties plaatsen. Maar ook zonder inloggegevens kan men al een sneak preview van de website krijgen. Ga dus snel even kijken en zie dat het werkt!

Wilt u meer informatie dan kunt u contact opnemen, tel. 070-427 61 39.