Museumvereniging

Facilitair

Relevante activiteiten voor mensen die werken in facilitaire banen in de museumwereld vindt u hieronder.

• Crash Course Cultureel Ondernemerschap

07 mrt '16 - 12 apr '16

Binoq atana en Cultuur-Ondernemen bieden in het voorjaar van 2016 de training Crash Course Cultureel Ondernemerschap aan. Tijdens vijf interactieve workshops wordt gewerkt aan persoonlijk leiderschap, ondernemerschap & innovatie, marketing, verandermanagement en het creëren van een ondernemende toekomststrategie. De Crash Course is bedoeld voor managers en leidinggevenden (zowel zakelijk als artistiek) van (middelgrote) culturele instellingen en zelfstandig ondernemers in de cultuursector.

• Executive meetings 2016: vier avonden

08 mrt '16

Leidinggeven aan een culturele organisatie is een strategie kiezen, ondernemen en managen in een bijzondere context.

• Van cultureel ondernemer naar ondernemerschap

24 mrt '16

Waar is uw publiek? En waar bent u? Sinds enkele jaren geldt het mantra cultureel ondernemerschap als het hoogst haalbare binnen de cultuursector. Helaas blijft dit ondernemerschap vooral gericht op subsidiestromen en niet op het (potentiële) publiek. Het werkelijke ondernemerschap met risico’s, lef en omzet dankzij klanten blijft op de achtergrond. Op 24 maart aanstaande brengt het Cultuurcongres hier verandering in. Met inspiratie, lering en handvatten, helpt het congres u om dichterbij het publiek te komen, de bedrijfsvoering te verbeteren en het voortbestaan van kunst en cultuur te garanderen.