Museumvereniging

Museumvisie

Museumvisie is het toonaangevende vaktijdschrift voor de museumprofessional. Elk kwartaal ruim 60 pagina's met nieuws, achtergrondinformatie, ontwikkelingen, visies, dromen, transfers, bouwplannen, boeken, producten en activiteiten.

Jaarabonnement
Een abonnement (4 nummers per jaar ) kost € 45*  per jaar.
Medewerkers van musea die lid zijn van de Museumvereniging (dat zijn niet de Museumkaarthouders) betalen € 37,50* .
Abonnementen gelden per kalenderjaar, dus van 1 januari t/m 31 december.
Opzeggen uiterlijk vóór 30 november van een kalenderjaar.

Losse nummers
Lopende jaargang € 12,50*  (inclusief porto).
Alle prijzen zijn inclusief 6% BTW.

Bestellen

Abonnement Museumvisie.
Los nummer Museumvisie, laatste editie

Adverteren
Wilt u adverteren in Museumvisie? Dat kan! Neem voor meer informatie contact op met Uitgeverij Intermed.

Museumvisie 1 | 2015: Expositie+evenement=succes?

Een suppoost doet een performance. BN’ers rondneuzend in museumdepots. Beeldhouwers op het toneel. Musea op het witte doek. Twintigplussers bij een mystery event in een museum met een exclusieve avondrondleiding door de conservator. Zo maar wat voorbeelden van eventisering: het oprekken van tentoonstellingen. Mooi, maar werkt het ook?

Jan Hovers, directeur van het vernieuwde Zaans Museum, leerde het amusementsvak bij de tv. Aan de schilderachtige Zaan wil hij ‘meer reliëf in de kleurenfoto stoppen’ en het museum meer laten wortelen in de gemeenschap.

Vraag een collectief van kunstenaars en vormgevers als tentoonstellingsontwerpers en je krijgt een 21e-eeuwse Wunderkammer. De frisse, onalledaagse aanpak van Suze May Sho.
Met serious gaming trek je jonger publiek, maar stel vooraf wel de goede vragen als je de juiste empathiezenuw wilt raken.

Verder onder meer:

• Nieuwe en heropende musea: Noord-Veluws Museum, Huis van Hilde, Nationaal Militair Museum Soesterberg en diens unieke Design, Build, Finance, Maintain, Operate-constructie
  • 60 jaar Blue Shield erfgoedbescherming: bereidvaardig is niet altijd slagvaardig
  • De restauratie van de ‘rodewijnpisser’
  • Vakkundig: ILAM, Adlib, Prestop

Wilt u dit nummer thuis ontvangen of een abonnement nemen?
Ga naar: bestellen Museumvisie (los nummer) (abonnement).
Tips of ideeën voor volgende Museumvisies mail het verenigingsbureau.

Reageer en discussieer mee via Museumvereniging op LinkedIn.