Museumvereniging

Milou Halbesma sectormanager Publiekszaken Van Gogh Museum

Sinds 1 maart is Milou Halbesma benoemd als sectormanager Publiekszaken bij het Van Gogh Museum. Zij is verantwoordelijk voor de afdelingen Marketing, Communicatie, Publicaties, Fondsenwerving & Relatiebeheer, De Mesdag Collectie en Van Gogh Museum Enterprises. Ze is lid van het management team van het museum.

Milou Halbesma (1967) studeerde Economie aan de Vrije Universiteit en deed het International Executive Program in Corporate Communication aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Zij werkte hiervoor  als directeur van de Turing Foundation, waar zij vanaf het begin in 2006 bij betrokken was. Onder haar bewind lanceerde de Turing Foundation de Turing Toekenning en de Turing Nationale Gedichtenwedstrijd.

Daarvoor leidde Halbesma als hoofd Communicatie bij KWF Kankerbestrijding de herpositionering van het merk en maakte zij vele publiekscampagnes. In het Centraal Museum in Utrecht was zij van 1997 t/m 2000 marketingmanager, verantwoordelijk voor de marketing rond de heropening en Panorama2000. Zij geeft regelmatig gastlessen aan de VU en de Hogeschool Windesheim over communicatie en fondsenwerving. Daarnaast is zij bestuurslid van de Stichting Cinema Zuid, Stichting WaterforLife en Stichting VierhetLeven.

Halbesma werkte de afgelopen jaren al regelmatig samen met het Van Gogh Museum. 'Het Van Gogh Museum is een museum met een uitstekende reputatie en ik vind het een enorme uitdaging om een bijdrage te mogen leveren aan het verder uitbouwen en versterken van dit merk. Om zo nog meer mensen in binnen- en buitenland kennis te laten maken met Vincent van Gogh, zijn leven en zijn werk. Hiertoe zie ik vele kansen met alle positieve ontwikkelingen aan het Museumplein en door de emotionele lading dat het werk van Vincent van Gogh voor miljoenen mensen overal ter wereld heeft', aldus Milou Halbesma.

474 keer bekeken