Museumvereniging

Veiling inventaris Museum Maluku

Museum Maluku in Utrecht is sinds 1 oktober 2012 voorgoed gesloten. Het gebouw aan de Kruisstraat is verkocht. De Stichting Moluks Historisch Museum biedt de inventaris van Museum Maluku  online ter veiling aan het publiek. Op 1 maart is er een kijkdag in het oude museumgebouw.

De inventaris omvat roerende goederen als kantoorartikelen en meubilair: stoelen, kasten, tafels, bureaus, huisraad zoals borden en bestek, apparatuur zoals pc's, monitoren, touchscreens, beamer, printers, een microficheapparaat, digitale fotolijsten, telefoontoestellen. Uit het theater komt een licht- en geluidtafel, lampen, boxen, microfoons en een koffieautomaat ter veiling. Een serie glazen vitrine is te koop tegen elk aannemelijk bod. De museale collecties van het Museum Maluku vallen nadrukkelijk niet onder de veiling. Zij zijn zorgvuldig opgeslagen.

De inventaris is nu al op de website van BVA-auctions te zien.  Men kan vanaf 1 maart, 17 uur - na de kijkdag - tot en met 5 maart 19.15 uur een bod uitbrengen.

De kijkdag is op 1 maart 2013 van 10–16 uur in voormalig Museum Maluku, Kruisstraat 313, 3581 GK Utrecht. Bezoekers kunnen tegen een aantrekkelijke prijs boeken en verschillende artikelen uit de Museumwinkel aanschaffen als cd’s, dvd’s en ansichtkaarten.

De opbrengst van deze veiling en die van de verkoop van het pand zijn bestemd voor het onderzoek naar hoe het Molukse Erfgoed in Nederland behouden kan blijven en voor professionele opslag van de collecties.

514 keer bekeken