Museumvereniging

Oranje Fonds Kroonappels

Ter gelegenheid van de aankomende inhuldiging van Willem-Alexander organiseert het Oranje Fonds een speciale actie: de Oranje Fonds Kroonappels. Daarvoor zijn ze op zoek naar de mooiste, beste, succesvolste en leukste sociale initiatieven met als doel de nieuwe koning en koningin de weg naar bijzondere maatschappelijke organisaties te wijzen overal in het land. De uiteindelijke winnaars krijgen  € 50.000 én een Appeltje van Oranje.

Er zijn drie categorieën waarin het Oranje Fonds Kroonappels gaat uitreiken. Voor musea kan het ook interessant zijn.

Buurt: organisaties die iets bijzonders betekenen voor de buurt, die een veelheid aan activiteiten hebben, die bijzondere mensen verbinden, die al jaren het kloppend hart zijn. ‘Buurt' kan ook dorp of wijk zijn.

Jeugd: organisaties die jongeren meer of betere kansen bieden, die zich inzetten voor hun ontwikkeling, opvang en welbevinden. En voor hun kansen in de maatschappij.

Helpende hand: organisaties waarbij ‘elkaar helpen’ centraal staat. Waarbij vrijwilligers zich inzetten voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken, tijdelijk of langdurig. Of naar initiatieven waarbij mensen zich collectief hard maken voor elkaar.

Het Oranje Fonds ondersteunt sociale initiatieven in het Koninkrijk der Nederlanden. Dat doen ze met geld, met kennis en met contacten. De Prins van Oranje en Prinses Máxima zijn al sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds. Ze zijn heel actief. Naast de jaarlijkse uitreiking van de Appeltjes van Oranje bezoeken ze elk regelmatig door het Oranje Fonds gesteunde initiatieven.

Aanmelden voor de Kroonappels kan tot 8 maart

297 keer bekeken