Museumvereniging

MuseumBattle

Vanaf vandaag gaan ruim 80 Utrechtse studenten communicatie- en mediatechnologie een week lang de strijd aan voor het Van Gogh Museum, AAMU Museum voor hedendaagse Aboriginal kunst, Museum Het Valkhof en Paleis Het Loo.

De winnaars van 2012

Tijdens de vierde editie van de MuseumBattle bedenken studenten van diverse communicatieopleidingen en de interfacultaire afstudeerrichting creatieve industrie crossmediale oplossingen voor de uitdagende opdrachten van de musea. De formule van de Battle is die van een creatieve snelkookpan: studententeams laten 5 werkdagen op locatie hun creativiteit los op een casus met als resultaat een pitch van hun oplossing aan de opdrachtgever en vakjury.

De MuseumBattle is vanochtend gestart in het Centraal Museum in Utrecht met een kick off, waar de studententeams kennismaakten met de opdrachtgevers. Dinsdag, woensdag en donderdag werken de studenten in een creatieve studio. Docenten van de verschillende opleidingen en onderzoekers van het lectoraat Crossmedia Business begeleiden de studenten. Daarnaast zijn er inspirerende lezingen, workshops en een pitchtraining.

Tijdens de finale op vrijdag 22 februari pitchen de studenten hun creatieve concepten voor een vakjury. Voor de winnaar is er de felbegeerde MuseumBattle Bokaal.

Museumkompas

De MuseumBattle is onderdeel van het project Museumkompas van het Lectoraat Crossmedia Business van Hogeschool Utrecht.

Meer informatie: Karen Hilhorst, projectleider.

421 keer bekeken