Museumvereniging

Museuminspecteurs krijgen eigen app!

Musea inspecteren door kinderen nu nog sneller en makkelijker!

Vanaf vandaag kunnen alle kinderen als Museuminspecteur laten weten wat zij van de Nederlandse musea vinden via de Museuminspecteurs app. Een initiatief van de ANWB en de Nederlandse Museumvereniging. Deze gratis te downloaden app voor smartphones en iPods maakt het inspecteren van musea door kinderen nog sneller en makkelijker! Kinderen van groep 4 en 5 van de Cornelis Vrijschool uit Amsterdam probeerden vandaag als eerste de Museuminspecteurs app uit in Tropenmuseum Junior.

De kinderen van de Cornelis Vrijschool gingen op ontdekkingstocht door de tentoonstelling MixMax Brasil. Zij volgden het junior programma met muziek, dans en upcycle kunst. Met Ipods en met een kritisch oog namen zij het kidsproof gehalte van Tropenmuseum Junior onder de loep. Zeventien vragen over service en kindvriendelijkheid beantwoordden de inspecteurs eenvoudig met de app.    Het resulaat staat snel op museuminspecteurs.nl, geen pen en papier meer nodig! Paul David(7 jaar) vindt de app heel leuk: “Ik ga in de krokusvakantie nog meer musea inspecteren met de Museuminspecteurs app!”  Tropenmuseum Junior kwam er goed vanaf, het museum kreeg van veel kinderen maar liefst een tien!

Musea en de ANWB zijn heel nieuwsgierig naar de mening van kinderen. Sinds november 2011 kunnen kinderen t/m 12 jaar daarom inspectielijsten invullen en uploaden op museuminspecteurs.nl. Elk jaar krijgt het museum met de beste cijfers de titel Beste Kidsproof Museum. De titel Museuminspecteur van het jaar gaat naar het kind dat de meeste stemmen kreeg voor zijn of haar ingevulde inspectierapporten op museuminspecteurs.nl. De Museumvereniging en de ANWB roepen alle kinderen op inspectielijsten in te vullen van de Nederlandse musea met de app, of gewoon nog met pen en papier!

De app is gratis te downloaden via Google Play en de Appstore.

Journalisten kunnen contact opnemen met Janneke van Hardeveld , persvoorlichting Nederlandse Museumvereniging. Tel: 06 - 41 207 403

592 keer bekeken