Museumvereniging

Museumvereniging

MUSEUMVISIE 2012|2

Tatoeëren is prikkelen
Museummensen, ‘die types met asymmetrische kapsels’, komen evengoed wel, maar Henk Schiffmacher wil in zijn Tattoo Museum ook het publiek dat bij Ajax op de F-side zit, vertelt hij aan Jente Posthuma .

Supersociale media?
Musea kunnen bij uitstek scoren met social media, waarbij het vooral om de inhoud gaat. Meer bekendheid, meer bezoekers en meer omzet liggen binnen de mogelijkheden, belooft Jasper Visser, voorheen Nationaal Historisch Museum, in zijn adviezen.

Rotterdamse museummethodes
In de regio 010 willen en moeten - van hun gemeentebestuur - musea de gewone, cultuurluwe Rotterdammer bereiken. De buitenwereld houdt immers niet op bij de muren van het museum. Daphne Koenders over onconventionele publieksbenaderingen in de werkstad.


Verder
- Kaapse musea kleuren de regenboognatie in
- Meerrr doen met mindr: lukt dat?
- Nieuw Kaap Skil verheft jutten tot maritiem, archeologisch onderzoek
- Nieuw EYE Film Instituut integreert autonome filmkunst
- Digi-archeologie
- Vernevelen kan blussen voorkomen


Reageer en discussieer mee via Museumvereniging op LinkedIn

 kunt dit nummer aanvragen of een abonnement nemen. U kunt ook mailen of bellen: 020-551 29 00. Tot 1 juli kunt u uw tips of ideeën mailen voor Museumvisie 3, dat half september verschijnt.


 


2411 keer bekeken