Museumvereniging

Voordelen lidmaatschap

• U maakt voortaan deel uit van een nationaal netwerk dat als vertegenwoordiger van de hele sector optreedt en invloed uitoefent op de politieke agenda. Tevens heeft u stemrecht in de Algemene Ledenvergadering.
  • De werknemers van uw museum kunnen zich gratis aanmelden als participant van zoveel van de 9 secties als zij willen. Zij ontvangen dan informatie van de gekozen secties en toegang tot discussiebijeenkomsten, studiedagen en -reizen. Tevens hebben zij stemrecht in de sectievergaderingen. Wij organiseren jaarlijks het Museumcongres, waarvoor u korting krijgt. Verder houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen uit de sector via het vaktijdschrift Museumvisie, Twitter en onze website www.museumvereniging.nl.
  • Uw museum kan gebruik maken van het privilege de Museumkaart te accepteren en daardoor profiteren van collectieve promotie-instrumenten als het Museumkaartmagazine, het E-magazine, het Museumweekend en www.museum.nl.
  • U kunt gebruik maken van alle voordelen en services die de Museumvereniging biedt, waaronder modellen voor bezoekvoorwaarden, bruikleen- en schenkingsovereenkomsten.
  • U kunt uw contributie - deels - terugverdienen via inkoopvoordeel voor onze leden. Leden die tot nu toe gebruik maakten van hun diensten hebben kortingen kunnen realiseren tot € 21.000 op jaarbasis.

Voordelen aspirant lidmaatschap

• De werknemers van uw museum kunnen zich gratis aanmelden als participant van zoveel van de 9 secties als zij willen. Zij ontvangen dan informatie van de gekozen secties en toegang tot discussiebijeenkomsten, studiedagen en -reizen. Tevens hebben zij stemrecht in de sectievergaderingen. Wij organiseren jaarlijks het Museumcongres, waarvoor u korting krijgt. Verder houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen uit de sector via het vaktijdschrift Museumvisie, Twitter en www.museumvereniging.nl.
  • Uw museum kan gebruik maken van het privilege de Museumkaart te accepteren en daardoor profiteren van collectieve promotie-instrumenten als het E-magazine, het Museumweekend en www.museum.nl.

Voordelen gelieerde instelling

• U maakt voortaan deel uit van het grootste netwerk in de museale sector.